Boldog baba póz (ananda balasana)

Home » Cikkek » Boldog baba póz (ananda balasana)

A boldog baba póz (ananda balasana) az egyik legtökéletesebb deréklazító testhelyzet. Tipikusan az egyszerű, de nagyszerű pózok közé tartozik.

Jótékony hatásai:

  • Teljesen ellazítja a gerinc melletti mélyizmokat, főleg a deréknál (ágyéki, lumbális szakasz), ahol kifejezetten túlfeszülésre hajlamosak az izmok.
  • Az előzőek miatt enyhíti a deréktáji panaszokat.
  • Lazítja a csípőízületet, ami sokaknál, főleg az ülő munkát végzőknél és a mozgásszegény életet élőknél gyakorta merevvé válik.
  • Nyújtja a comb hátsó felén futó, szintén gyakran merev, zsugorodott izmokat (hamstringek).
  • Nyugtatja az elmét, oldja a belső feszültséget.

Így végezd:

  1. Feküdj a hátadra és húzd fel a térdeidet a hasadhoz!
  2. Fogd meg a talpaidat – belülről könnyebb, kívülről nehezebb, válaszd a Neked kényelmesebbet!
  3. Emeld a talpakat a plafon felé úgy, hogy a lábszárad derékszögben legyen a talajhoz képest, így a bokád éppen a térded fölé kerül.
  4. Feszítsd vissza a bokádat (pipa)!
  5. Nyisd a térdeket szélesebbre a törzsednél, hiszen majd melléje kell letolnod kétoldalra.
  6. A kezeiddel húzd a talpakat lefelé (lábszár függőleges!), a térdeid a törzsed mellé kerüljenek.

 

Kiknek nem ajánlott, vagy módosítani kell:

  • Kismamáknak: csak egy lábbal, a másik talpon a padlón pihen. Esetleg heveder is kellhet, hogy elérd a talpadat 🙂
  • Térdsérülés korai szakaszában.
  • Ágyéki porckorongsérvnél: csak addig húzd fel a térdeket, hogy a derekad biztonságban a talajon maradjon, vagy végezd csak egy lábbal, míg a másikat talpon tartod.
  • Nyaki porckorongsérvnél: tegyél egy összecsavart törölközőt a nyakad alá, hogy a nyak íve megmaradjon, ne simuljon le a padlóra.

Ha nem vagy elég hajlékony, nem éred el a kezeddel a talpaidat, használj egy hevedert és azzal húzd a lábakat lefelé.

Akár minden nap gyakorolhatod, 30-60 másodpercig tartsd ki. Majd ha visszatetted a talpakat a padlóra, maradj még pár levegővételig fekve.

Ha jól megnézzük, olyan ez a testhelyzet, mint egy jó mély guggolás, csak 180 fokkal elforgatva. Tehát akinek a guggolással gondjai vannak, mert a csípőízülete nem elég tágas, annak ez egy kiváló lazító, csípőnyitó póz.

Gyógytornászként rendszeresen alkalmazom ezt a gyakorlatot a terápia részeként azoknál a pácienseknél, akiknek valamilyen okból kifolyólag feszes a deréktáji izomzat. Természetesen alapos vizsgálat után, olyan diagnózisnál, ahol ez megengedhető.

Ha bármilyen gerincbetegséged van, beszéld meg ezt a pózt a gyógytornászoddal!

Kapcsolat

Cikkek

© Almásy Mozgásakadémia