Derékkarcsúsító oldalra hajlítások

Home » Cikkek » Derékkarcsúsító oldalra hajlítások

Tudtad, hogy az oldalra hajlítások karcsúsítják a derekadat?

Amikor függőlegesen állunk, törzsünk két oldalán az izmok egyenlő aktivitása egyensúlyban, középhelyzetben tart. Ha viszont kimozdítjuk a törzset mondjuk JOBB oldalra, akkor a súlypontunk is kimozdul jobbra és egy bizonyos fokú elmozdulás után a gravitációnak köszönhetően eldőlnénk jobbra, ha a törzs BAL oldalán lévő izmok fokozott aktivitása nem fékezné le a mozgást, majd fenntartva ezt az új testhelyzetet, nem balanszírozná ki a testünket. Úgy képzeljük el, mintha lenne egy kampó a bal oldalunkon, amibe beleakasztottak egy hevedert, azzal húznak visszafele és így tudunk megmaradni jobbra hajlított helyzetben.

A gravitációval való „küzdelem” igen nagy feladat, tehát a törzs bal oldalán lévő izmok (mélyen fekvő hát- és hasizmaink bal oldali részei) komoly munkát végeznek. A hasizmok ferde lefutásának köszönhetően, ha tónusuk fokozódik, akkor spirálisan behúzzák a derék-has körüli részt, így az adott terület karcsúbbá válik (zsírpárnákat leszámítva persze!).

Végezhetjük az oldalra hajlításokat lendületesen, de még jobb lassan, sőt a legjobb kitartva, lehet kar nélkül vagy karemeléssel, ami még inkább fokozza az izmok terhelését.

Ilyen hatású jógapózokról olvashatsz itt: Háromszögtartás (trikonasana), és itt: Félhold póz (ardha chandrasana)

Kapcsolat

Cikkek

© Almásy Mozgásakadémia