Antigravitációs izmok

Home » Cikkek » Antigravitációs izmok

Tudod, mik azok az antigravitációs izmok? Azok, amelyek a függőleges (felegyenesedett) helyzetben való létünket segítik, tehát ellenállnak a gravitáció lefelé húzó hatásának, megtartják testünket függőleges helyzetben. Ha nem dolgoznának, összecsuklanánk. Ezért nem tudunk például állva aludni, hiszen alváskor az izmok feszülése megszűnik, gondoljunk csak arra, mit történik, ha elalszunk a vonaton – előrebukik a fejünk, mivel a hátsó nyaki antigravitációs izmok ellazulnak.

Antigravitációs izmok még a mély hát- és hasizmok, a farizmok, a combunk több izomcsoportja, a vádli. Egyesek szerint ezek külön edzése felesleges, elegendő csupán a gravitációs térben való létezés. Ha ez igaz lenne, mindenkinek szuper erős hát- és hasizmai lennének! Sajnos az én tapasztalatom az, hogy ez nagyon nem így van, eredménye pedig a rossz tartás (rövid időre mindenki ki tudja húzni magát, de pár perc után már újra görnyed a többség ezen izmok gyengesége miatt), ez pedig hosszú távon gerincbetegségekhez vezet.

Az egyensúlygyakorlatok kiválóak az antigravitációs izmok edzésére, akár állásban, akár térdelőtámaszban, eszközzel vagy anélkül, mindenféle edzésformában.
Mivel minden ízületünk stabilitása jól fejleszthető egyensúlygyakorlatokkal, nem csoda, hogy a versenysportolók mozgásanyagában is kötelezően megtalálható gyakorlatról van szó.

Keresd az e témában írt további cikkeimet, gyakorlataimat!
A Harcos 3 pózról írt cikket itt találod: Harcos 3 póz
A sokoldalúan használható egyensúlygyakorlatokról pedig itt írtam: Egyensúlygyakorlatok sokoldalúan

Kapcsolat

Cikkek

© Almásy Mozgásakadémia