Hamstringek (hajlítók) nyújtása

Home » Cikkek » Hamstringek (hajlítók) nyújtása

A comb hátulsó oldalán futó izmok rövidülése a medence hátrabillentése révén gerincproblémákat is okozhat. Azok ugyanis az ülőcsonton erednek, így ha rövidülnek, hátrafele billentik a medencét, az pedig magával húzza az ágyéki gerincet is, ami a gerincsérv kialakulásának kockázatát jelentősen megnöveli!
Jól látható a rövidülés, ha a nyújtott ülést nem tudod egyenes derékkal megcsinálni.
Nyújtásánal azonban légy óvatos! Ha feszegeted magad előre erősen domború háttal-derékkal, még jobban „elősegíted” a gerincsérv kialakulását. Legbiztonságosabb nyújtása a középső kiskép, ahol a gerinc biztonságosan fekszik a talajon. Ha nem éred el a lábadat, használj egy heveder, törölközőt, nadrágszíjat és úgy tartsd meg nyújtott térddel a lábadat!
Ha mindenképpen ülésben is szeretnéd nyújtani, akkor tegyél a feneked alá valami magasítást (párna, pléd stb.) és igyekezz minél egyenesebb törzzsel előre nyújtózni! Itt is nagy segítség lehet a heveder, törölköző, melyet a talpadon átvéve, a törzsedet neutrális helyzetben tartva tudod húzni magad előre.

A hamstring izmokkal kapcsolatos cikkeket találsz még itt:
A hamstringek túlfeszülésének egyik lehetséges oka
Helyes sorrendben kapcsolnak be az izmaid?
Síelésre felkészítő edzésprogram 3. rész

Kapcsolat

Cikkek

© Almásy Mozgásakadémia